Spar opptil 70% på leiebil

Sammenlign priser på bilutleie fra mer enn 1600 selskaper

Garantertlave leiebilpriser

Vi sammenligner mer enn 1600 leiebilselskaper for å finne de laveste prisene

Kvalitetssikrede merker

Sammenlign priser fra kjente selskaper som Avis, Sixt, Hertz og Europcar.

Ubegrenset kjørelengde og forsikring

Forsikring og ubegrenset kjørelengde vil alltid være inkludert i prisen oppgitt

Ingen skjulte kostnader eller avgifter

Vi legger aldri til kredittkortgebyrer eller skjulte kostnader

Ingen endring eller kanselleringsgebyr

Gratis avbestilling opptil 48 timer før planlagt henting. Vi har ingen endringsgebyrer.

Vi er alltid tilgjengelige

Vår kundeservice er alltid tilgjengelig hvis du støter på noen form for problemer

Mest populære destinasjoner

Vanlige spørsmål

Når vil jeg motta bestillingsbekreftelsen min?
Jeg husker ikke hvilket byrå jeg leide bilen min fra. Hva skal jeg gjøre?
Hvorfor har jeg ikke mottatt en e-post med bookingbekreftelsen min?
Jeg må bestille bil i dag, er det mulig?
Hvordan går jeg frem hvis jeg vil kansellere bilen?
Hvordan går jeg frem hvis jeg vil endre bestillingen min?
Kan du garantere at jeg får nøyaktig samme bil som jeg bestilte?
Jeg har ikke et kredittkort. Kan jeg fortsatt bestille?
Når vil jeg motta bestillingsbekreftelsen min?

Bekreftelsen vil bli sendt innen få minutter etter at du har fullført bestillingen. Du vil også få en kupong som du må ta med til bilutleieagenten når du henter bilen.

Jeg husker ikke hvilket byrå jeg leide bilen min fra. Hva skal jeg gjøre?

Du har mottatt en e-post bekreftelse på bestillingsbekreftelse som inneholder all informasjonen du trenger. Det vil fortelle deg hvilket byrå du har leid fra, deres kontaktinformasjon og hvor du skal hente bilen fra.

Hvorfor har jeg ikke mottatt en e-post med bookingbekreftelsen min?

Kontroller at bekreftelses-e-posten ikke har gått til søppelpostmappen. Hvis du ikke finner det der, vennligst kontakt oss så snart som mulig.

Jeg må bestille bil i dag, er det mulig?

Ja, men du må bestille minst to timer før ønsket hentetid.

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil kansellere bilen?

Du kan kansellere leiebilen din ved å klikke på “Kundeservice” øverst til høyre på vår nettside. Du vil da bli veiledet om hvordan du går frem med kanselleringen.

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil endre bestillingen min?

Endringer kan gjøres via vårt internasjonale kundeservicesenter – Ring +47 21 03 06 23.

Kan du garantere at jeg får nøyaktig samme bil som jeg bestilte?

Vi kan ikke garantere den nøyaktige merkevaren av bilen, men vi garanterer at bilen vil være i samme kategori om det er mini, økonomi, SUV eller premie.

Jeg har ikke et kredittkort. Kan jeg fortsatt bestille?

Ja, du kan bruke et debetkort. I tillegg kan du bruke et kort som ikke er i samme navn som hoveddriveren. Men når du ankommer utleiebyrået, trenger du et kredittkort i navnet på hoveddriveren. Noen bilutleiefirmaer lar deg leie med debetkort. Se under Betaling-delen under Debet- og kredittkortinformasjon for å se hvilket kort du kan bruke.

Er det noen ekstra kostnader og avgifter som kan vises?
Hvor lenge må jeg ha førerkort før jeg kan leie bil?
Hvor gammel må jeg være for å leie bil?
Vi vil ha flere drivere. Hva er reglene, og er det en ekstra avgift for dette?
Inkluderer leiekostnaden forsikring?
Bør jeg bestille forsikring?
Hvilken dokumentasjon må jeg vise når jeg henter bilen?
Kan jeg reise grenser med leiebilen?
Er det noen ekstra kostnader og avgifter som kan vises?

Goautos har ingen skjulte avgifter eller avgifter. Men hvis du legger til tilleggstjenester som GPS, barnesete eller vinterdekk, vil det være en ekstra kostnad. Du får betalt ekstra tillegg på hentestedet og ikke gjennom Goautos.

Hvor lenge må jeg ha førerkort før jeg kan leie bil?

For å leie bil krever de fleste bilutleiefirmaer at du har førerkort i minst 1 år. Du vil bli bedt om å vise denne lisensen på hentestedet.

Hvor gammel må jeg være for å leie bil?

Viktig informasjon varierer fra land til land. De fleste bilutleiefirmaer har en aldersgrense på 21, men det er selskaper som aksepterer leietakere fra 19 år. Du finner viktig informasjon i trinn 2 i bestillingsprosessen.

Husk at noen byråer krever en ekstra avgift for sjåfører mellom 18 og 25 år. Dette beløpet finner du også under Viktig informasjon i trinn 2 i bestillingsprosessen.

Vi vil ha flere drivere. Hva er reglene, og er det en ekstra avgift for dette?

De fleste byråer krever en liten avgift for ekstra sjåfører. Avgiften er normalt mellom 3 og 10 euro per dag. Noen selskaper inkluderer en ekstra sjåfør i prisen gitt.

Du kan legge til eventuelle ekstra drivere i trinn 3 i bestillingsprosessen.

Inkluderer leiekostnaden forsikring?

Alle våre tilbud inkluderer ansvarsforsikring og tyveriforsikring. Du finner forsikringsinformasjon ved å klikke på “Viktig informasjon” i trinn 2 i bestillingsprosessen.

Bør jeg bestille forsikring?

Noen ganger kan det være en god idé å kjøpe forsikringsbeskyttelse, spesielt hvis overskuddet er høyt. Noen reiseforsikringer og kredittkort har allerede innebygd forsikringsbeskyttelse. Vennligst sjekk med leverandørene dine for å se om du allerede er dekket.

Hvilken dokumentasjon må jeg vise når jeg henter bilen?

Bestillingsbekreftelsen vil vise dokumentene du må ta med når du henter kjøretøyet.

Normalt inkluderer dette et gyldig kredittkort i førerens navn (MasterCard, Visa eller American Express). I tillegg må du ta med ditt gyldige førerkort samt kupongen du mottok med bekreftelsen. Noen byråer krever også at du identifiserer deg med en ekstra ID (pass er optimalt).

Kan jeg reise grenser med leiebilen?

Når du reiser innenfor EU, vil de fleste utleiefirmaer tillate deg å krysse internasjonale grenser. Du bør imidlertid dobbeltsjekke dette ved å klikke på “Viktig informasjon” i trinn 2 i bestillingsprosessen.

Tips før du bestiller

Tips #1: Planlegg på forhånd

Hvis du trenger et kjøretøy i siste øyeblikk, kan vi hjelpe deg. Men hvis du vet på forhånd at du trenger en leiebil, kan du spare så mye som 70 ved å bestille tidlig. Reserver din bil 3 – 4 måneder i forveien for å finne gode tilbud og har flere alternativer. Jo nærmere du kommer til reisedatoen, jo mer kan du ende opp med å betale.

Tips #2: Unngå ekstra forsikring

Det er vanlig for bilutleiefirmaer å prøve å selge deg ekstra forsikringsprodukter. I virkeligheten er disse unødvendige. De forårsaker ekstra utgifter som du ikke trenger, og kan ikke engang dekke vanlige skader som sprukne frontruter.

Når du bestiller gjennom Goautos.com, inkluderer vi all nødvendig forsikring som tredjeparts ansvarsbeskyttelse (TP), kjøretøytyverifraskrivelse (TW) og kollisjonsskadefraskrivelse (CDW). Vi belaster ikke ekstra kredittkortgebyrer eller noe overflødig. Pluss skatt, flyplassavgifter og sammenbruddshjelp er inkludert i tilbudet. Og for de fleste sitater er ubegrenset kjørelengde også inkludert.

Tips #3: Velg bort satellittnavigasjonen

Noen ganger når du leier direkte fra et bilutleiefirma, vil de foreslå satellittnavigasjon. Hvis du ikke er kjent med hvor du er, kan dette høres ut som et godt alternativ. Avgiftene legger imidlertid opp raskt. Det kan være bedre å bare bruke navigasjonen på smarttelefonen eller et gammeldags kart.

Tips #4: Vær forsiktig sjåfør

Behandle din leiebil som du ville din egen bil. Vær forsiktig når du kjører og parkerer for å unngå potensielle ulykker. Og ikke la verdisaker i leiebilen din friste tyver. Ta dem med deg eller skjul dem ute av syne. Forsiktig kjøring og adlød fartsgrenser kan spare deg så mye som 25 på gass.

Tips #5: Ta med ditt eget barnesete

Å reise med familien din er dyrt nok. Hvorfor legge til enda mer utgift? I stedet for å leie bilplass på din neste familietur, ta med en hjemmefra. Det kan komme som en overraskelse, men flyselskapene vil la deg ta med bilseter på flyet gratis. Det stemmer, det er ingen avgift. Så i stedet for å forlate det hjem og leie en, spar noen få dollar på denne måten.

Lei en passende bil

For å sikre at bilen passer for dine behov, bør du vurdere informasjonen nedenfor:

  • Størrelsen på leiebilen

Hvis du skal på en familieferie, vil du mest sannsynlig trenger en annen bil enn hvis du reiser alene. Det viktigste hensynet er vanligvis hvor mange mennesker bilen skal kunne imøtekomme samt bagasjekapasiteten.

  • Hvor vil du bruke bilen?

Hvor du skal kjøre er viktig. En mindre bil kan være et godt valg for en by, mens en større bil vil være mer komfortabel på motorveier. Må bilen ha klimaanlegg? Det kan være fint på en sommerferie i varmt vær.

  • Trenger du navigasjon?

En av de vanligste feilene når du leier en bil er ikke å ha satellittnavigasjon i utenlandske byer. Biler i premium kategorien vanligvis har satellittnavigasjon installert, mens de rimeligere leiebiler ikke. Hvis du ikke vil betale for navigasjon, kan du ta med din egen navigasjonsenhet eller stole på GPS-navigasjonen på smarttelefonen.

  • Reiser du med små barn?

Hvis du reiser med barn, trenger du barneseter i bilen. Disse regnes også som statister. Sjekk på forhånd hvor mye utleiebyrået belaster for barneseter. Hvis du finner ut at prisen er for høy, kan du vurdere å ta med egne barneseter. Husk imidlertid at dette kan være ubeleilig med mindre du vil plukke opp og slippe av leiebilen på flyplassen. Sjekk også om du vil betale ekstra bagasjeavgifter for å ta med deg barnesetene.

  • Gjør plass til alle

Hvis du reiser som familie eller i en stor gruppe, har de fleste steder vanligvis minibusser tilgjengelig som kan romme mellom 5 og 9 personer

  • Viktig å kjenne lokale forhold

Selv om folk sjelden har problemer når de leier bil, er det viktig å være godt forberedt. Lokale lover og regler kan avvike fra hva du er vant til hjemme, og det samme gjelder for kjøring toll. Vi anbefaler at du finner relevant informasjon på nettet før du leier en bil i utlandet.

Tips når du henter bilen

  • Gi varsel om forsinkelser

Hvis du er sen for den planlagte hentetiden, bør du varsle utleiebyrået om forsinkelsen din. De fleste byråer sier i sin leieavtale at du ikke er garantert bilen du bestilte hvis du er sen med mer enn en time. I dette tilfellet kan leietaker motta en nedgradert bil eller må betale et ekstra beløp for en oppgradert bil.

  • Sjekk leieavtalen

Kontroller at leieavtalen viser samme pris som ble gitt da du bestilte bilen. Hvis du leier en bil i utlandet, har du rett til en kopi av avtalen på engelsk. Aldri signere en avtale skrevet på et språk du ikke forstår.

  • Inspiser bilen før du kjører av gårde

Kontroller at bilen ikke er skadet før du kjører av gårde. Inspiser både interiør og eksteriør av bilen. Hvis du ser noen skade, bør du varsle utleiebyråets representant om dette. I tillegg ta bilder av bilen for dokumentasjon i tilfelle at du er feilaktig anklaget for å forårsake skade.

Tips når du slipper av bilen

  • Inspiser bilen igjen

Det anbefales at du tar bilder av bilen før du overleverer nøklene. I tilfelle uenighet om tilstanden til bilen, kan disse bildene være nyttige. Du kan også vurdere å be byrårepresentanten om en skriftlig bekreftelse på tilstanden til bilen ved leveringstidspunktet. Det er spesielt viktig å ta bilder hvis du returnerer bilen utenom arbeidstid.

  • Rengjør bilen

Kontroller at bilen returneres i samme tilstand som den var da du mottok den. Det kan påløpe ekstra kostnader hvis bilen er skitten inne eller ute.

  • Fyll opp tanken

Det er normalt billigere å returnere bilen med en full tank med drivstoff i stedet for å ha utleiebyrået fylle den opp for deg. Prisen du betaler på bensinstasjonen er normalt mye lavere enn prisen byrået belaster.

Meny